19 Ocak 2008 Cumartesi

TABLOLARIMDAN SEÇMELER - İlyas Ürey

Balıkcı ve ateş
( Rusyadan aldıgım bir tablonun etkisinde yaptıgım bir resim. Tabii bitince rus ressamın tablosuyla hic alakası kalmadı.)
Baharın rengi( Bu resmi objeye bakarak calıstım. En cok cam vazoyu yaparken zorlandım.)
Enerji( Amasya halk oyunları ile ilgili bir brosurden bakarak yaptım.)
Mavi sonsuzluk( Bu resmi hayalden yaptım. Bu tip tabloları yapmadan onca tuval tamamen siyaha boyanıyor sonra cakıl tasları bir bir isleniyor. bunlar kuruduktan sonra deniz ve diger objeler yapılıyor. Bu tip tablolarda en hosuma giden tasların bir kısmının suyun altında imajını vermek. Belki vardır ama, bu tip calısmayı benden baska calısan baska ressama bu gune kadar rastlamadım. Bu tablo bir dostuma verilecek.)
İhtiyar oduncu( Silme ve fırca sistemiyle yapılan bir resim. Bu tip calısmalar benim daha hosuma gidiyor ama biraz zahmetli oldugu icin nadiren yapıyorum. Bu tabloya oglum el koydu.)
Kırmızı( Hayalden yapılan sirin bir resim.)
Tepedeki kulube( National Geographic'teki bir fotograftan yaptım. Fotograftaki gibi, arkadaki agacları sisler icinde gostermeye calıstım, ama ne kadar muaffak oldum takdir sizlerin.)

Nehirde sabah( Bir kartpostala bazı ilaveler yaparak bu resmi hazırladım. Bu tablo bir dostuma verilecek.)

Kır cicekleri( Bu resmi hayalden yaptım.)

Yalnızlık( sadece silme ve tek renk sistemiyle yapılan bir resim. Su anda Antalya da eski patronuma ait tatil koyunde bir duvarı susluyor.)
Safranbolu(Safranboluya ait bir kartpostaldan yaptım.)

Hiç yorum yok: