26 Şubat 2009 Perşembe

GALİP BOZACI'dan 67lilere

Arkadaşımızın kendisini 68li olarak da hissettiğini umarak ve hoşgörüsüne sığınarak iletisini yayınlıyorum. O artık bizim de grubumuzdadır. Yazı ve şiirlerini bekliyoruz.

Nejat Uğurlu


Sevgili arkadaşlarım,

Bugüne dek haftada bir akşam gönderilerinizde dolaşmakla yetindim. Postalaşmaya daha aktif katılma kararını Küre gezimiz esnasında aldım. Tam size yazmak için oturdum ki 6 yaşındaki torunum hışımla eve girdi. Aleti nereye saklayacağımı bilemedim.(kendisi biraz bilgisayar canavarıdır) Bu arada ‘gönder’e basmışım. Ama iyi oldu, güzel şamata oldu. Hepinizi çok seviyorum; geçelim...

Kuşkusuz bizim her gezimiz güzel ve tatlı geçmiştir ama bu son gezimiz içerik ve içtenlik açısından bir başka oldu. Biz galiba yaşlandıkça birbirimizi daha bir arıyoruz. Küre gezimiz bizden beklenmesi gerekeni vermeğe başladı gibi geldi bana. ‘Neden’ derseniz:

Örneğin Orhan Terzioğlu arkadaşımızın ‘doğuda bir yerde bir okul ya da öğrenci yurdu yaptırmamız’ girişimi beni çok heyecanlandırdı. Sonra,‘ilk fırsatta birlikte bir Yunanistan gezisi yapma’ önerisinin yoğun kabul görmesi de beni sevindirdi.

Ayrıca, her birimiz ilginç mesleki anılarını ve yorumlarını yazsa, bunları toplayıp bir seleksiyona tabi tutsak, ortaya güzel bir kitap çıksa fena mı olur? Güngör Zincirli’nin anılarının, Celal Karaca’nın çevre konusundaki ve Şükrü Kütük’ün gezi alanındaki bilgi birikimlerinin başlı başına ambalajlanmış birer kitap olduğuna inanıyorum. Ve diyorum ki bunlara bu kitapları döve döve yazdıralım. (Uygun bulursanız dövme görevini ben üstlenebilirim.) Kim bilir içimizde daha ne cevherler var... onları da dövelim.

Ben de emekli olduktan sonra edebiyatla yeniden ilgilenmeye başladım. Bir şeyler yazmaya çalışıyorum. Bu uğraş beni mutlu ediyor.

Size haftada bir şiir postalamayı düşünüyorum. Ancak, biliyorum ki şiir rakı gibi bir şeydir, sevene nefis anlar yaşatır; sevmeyenin ise genzini yakar, midesini bulandırır. Sevmeyenler lütfen okumasın şiirlerimi.

Lafı çok uzattık; bu akşamki şiirim kısa olsun:

DAĞ OTELİ

Sağ ol var ol dağ oteli, geldiğime değdi

Bunca yıllık yanılgımı sen düzelttin

Gördüm ki

Tomurcukta sandığım dallar gövermiş

Gördüm ki

Ayıların iyisini armutlar yermiş.

G.B.

Hiç yorum yok: