26 Aralık 2007 Çarşamba

KİBAR BEY - Berat Karabay

GÜMÜŞSUYU’NUN YALNIZ BEYEFENDİSİ

Teknik Üniversite’ye başladığımız günlerde onu da tanıdık.

Yaşı herhalde 40’ın üzerindeydi.Demirel’in sınıf arkadaşı olduğu söyleniyordu.

Gümüşsuyu Yurdunda kalırdı.

Bu yaşa gelinceye kadar öğrenciliğini sona erdirememişti veya sonlandırmak istememişti.

Yurt’un zemin kattaki lokalinin vazgeçilmez müdavimiydi.

Onu çoğu zaman satranç oynarken görürdük,bazen radyo başında olurdu..(o zamanlarda TV yoktu),bazen de 3-5 gazeteyi masasına çeker ve hepsini teferruatlı bir şekilde okurdu.

Spor Totoya aşırı derecede meraklıydı, her hafta en az 10 kupon doldururdu ama parası yetişmeyeceğinden bayiye yatıramazdı.hatta arkadaşlardan biri ‘’ Çok korkuyorum birgün 13 tutturacak ve ondan sonra niçin kuponu yatrrmadım diye kendini dağıtacak’’şeklinde bir espri yapmıştı.

Kimseyle samimi olmazdı…ama sıcakkanlıydı,sohbete davet eden arkadaşlara iştirak ederdi.

Mahalli seçimler sırasında Gümüşsuyu Mahallesi muhtarlığına aday olması için arkadaşlar onu ikna ettiler ve seçimlere girmeyi kabul etti…Yurtta kalanların büyük çoğunluğunun oyunu alması beklendiğinden Muhtarlığı kesin gibiydi…ancak seçime 4 gün kala ne hikmetse adaylıktan çekiliverdi.

Ve… beklenen gün geldi…Hocaları öğrencilik süresini yeterli gördüklerinden veya son bir gayretle derslere eğildiğinden mezun oldu.Yurt mikrofonundan mezuniyeti anons edilince bütün lokalde büyük bir uğultu koptu ve omuzlara alındı.Artık mühendis olmuştu.

Sonraki günlerde ve haftalarda onun Yurt’tan ayrılacağını ve çalışmaya başlayacağını düşünenler yanıldılar..O yine Yurttaki hayatına aynen devam ediyordu.

Bir gün 7-8 kişinin katıldığı bir sohbet sırasında arkadaşlardan biri ‘’niçin çalışmıyorsunuz’’ şeklinde bir soru yöneltti..cevabı cok netti..’’Ben emeğimi kimseye sömürtmem’’ diye cevap vermişti.

Aşırı derecede hassastı…nazikti…kimseyle tartıştığı veya sinirlendiği görülmemişti.

Yurttaki tüm arkadaşların sevgisini kazanmıştı.

Herkesle ölçülü bir şekilde sohbet ederdi,özel hayatından fazla detay vermezdi.

Hakkında bilinenler bu sebeple azdi.

……………………..

Bundan yaklaşık 15 yıl önce Mühendislik mecmuasında ölüm haberini okudum…

Gerçekten Gümüşsuyu Yurdunun kibar bir beyefendisiydi Kibar Bekiroğlu..

Kendisini rahmetle anıyorum.


Berat Karabay İZMİR 25.12.2007

1 yorum:

Neco dedi ki...

Kibar bey, benim için de yurt civarında gözlemlediğim önemli bir
kişiydi. Benim aklımda mendili kalmış. Sıcak yaz günlerinde mendilini
islatır kurutur sonra dört köşesini düğümler ve saçı olmayan başına
geçirir güneşten korunurdu. Şapka yerine pratik bir çözüm bulmuştu.

Ben de kendisine rahmet diliyorum.

Sevgiler
Nejat